Medewerker pre-akte

Medewerker pre-akte
Région: Antwerpen
Expérience nécessaire: Aucune
Secteur d'activité: Notariat
Réf: LExGO(FN3)32
Contrat: Durée indéterminée (Temps plein)

Description de la société

Je komt terecht in een jong/dynamisch notariskantoor met een goede werksfeer. Wij zijn een team, en helpen elkaar waar nodig (“Teamwork makes the dream work!”). Als notarissen streven wij ernaar om een uitzonderlijk notariaat te zijn: zowel qua service en kwaliteit voor onze cliënten als qua sfeer en werkvreugde voor onze medewerkers. Een goede onderlinge samenwerking en betrokkenheid vinden we van groot belang. We willen dat medewerkers zich bij ons thuis voelen. Daarom zorgen we voor een vertrouwde, collegiale en stimulerende omgeving. Hierin presteren mensen niet alleen beter, het werkt ook prettiger! We zijn om die reden ook zonet verhuisd naar een nieuw kantoor zodat onze medewerkers en cliënten op een leuke plek worden ontvangen.


Je rol

In deze sleutelrol zal je de dossierbeheerders en de notaris(sen) ondersteunen op praktisch en administratief vlak :

  • Je start alle dossiers op (zowel fysiek als in de dossiersoftware) en bevestigt ontvangst ervan aan de cliënten.
  • Je doet administratieve opzoekingen voor het verlijden van de akte zoals bv. kadaster, OVAM, stedenbouw en kantoor Rechtszekerheid.
  • Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor het cliënteel en de verschillende overheidsadministraties.
  • Je bent verantwoordelijk voor de tekoopstelling van vastgoed via het kantoor:
    • je neemt foto’s ter plaatse, je plaatst advertenties voor het vastgoed onder andere via het Biddit-platform, je organiseert bezoeken en je volgt de aanbiedingen op. 
  • Bij afwezigheid van onze receptioniste, onthaal je eveneens de cliënten.  

Na een inwerkperiode zal je de kans krijgen om je vakdomein uit te breiden met bv. post-akte formaliteiten of een uitbreiding van je taken bij de voorbereiding van bepaalde krediet- of verkoopakten.

Je profiel

  • Je hebt bij voorkeur ervaring met administratieve taken in de vastgoedsector, het notariaat (of een andere juridische sector), in een bank of bij een verzekeringsmaatschappij.
  • Je hebt een grondige kennis van de Franse taal, waarin je mondeling en schriftelijk op professionele wijze kunt communiceren.
  • Je kan vlot overweg met de courante informaticatoepassingen (Outlook, Word, Excel, …) en bent steeds bereid om nieuwe programma’s aan te leren.
  • Je bent sterk in organisatie en in het stellen van prioriteiten.
  • Je integreert gemakkelijk in een groep en bent vlot in contacten met cliënten.

Wij bieden

  • een voltijds contract van onbepaalde duur, 37,5 uur te presteren in 4,5 dagen
  • een correct loon in overeenstemming met je ervaring en verantwoordelijkheden
  • talrijke voordelen eigen aan de sector en aan het kantoor: maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioenplan, verzekering inkomensverlies, eindejaarspremie, CAO-premie, verplaatsingsonkosten en ecocheques
  • een performante IT-infrastructuur: we zitten al in de Cloud!
  • een aangename omgeving met talrijke opleidingsmogelijkheden en waar persoonlijke ontwikkeling wordt aangemoedigd
  • een flexibel en gezinsvriendelijk arbeidsregime rekening houdend met de goede werking van het kantoor
  • groepsactiviteiten : team building, sportactiviteiten, lunches, …

Google Maps
Google Maps