Dossierbeheerder

Dossierbeheerder
Région: Kapellen
Expérience nécessaire: Aucune
Secteur d'activité: Notariat
Contrat: Durée indéterminée (Temps plein)

Description de la société

Wij zijn een groeiend, jong en dynamisch kantoor met één notaris en vijf medewerkers. Er heerst een aangename sfeer tussen de medewerkers en er worden regelmatig sociale activiteiten georganiseerd. Ons team draagt klantvriendelijkheid, betrokkenheid en kwalitatieve dienstverlening hoog in het vaandel. Wij streven er naar om de cliënten op belangrijke momenten in hun leven bij te staan en hen gemoedsrust en zekerheid te bieden. Het kantoor is gehuisvest in een modern gebouw met veel lichtinval, dat voorzien is van alle actuele communicatiemiddelen en IT-infrastructuur. Het kantoor is makkelijk bereikbaar met de auto, alsook met het openbaar vervoer.


Je rol 

Je staat in voor de behandeling van uiteenlopende dossiers binnen alle notariële domeinen, waarbij de klemtoon ligt op vastgoed en familiaal vermogensrecht (o.a. nalatenschappen, huwelijkscontracten, schenkingen, eot’s, zorgvolmachten,…)

Je dagelijkse werkzaamheden bestaan onder meer uit:

  • Zelfstandig beheer van dossiers van A en Z, voor zowel courante als complexe juridische dossiers;
  • Je bent het vast aanspreekpunt en de vertrouwenspersoon voor de cliënt in de dossiers die je behandelt en verleent hen advies;
  • Opvolgen van de nieuwe wetgeving en het overleggen met jouw collega’s en de notaris.

Je profiel

  • Een gemotiveerde medewerker die erom bekend staat pro-actief te zijn en nieuwe kansen en uitdagingen weet aan te pakken.
  • Bij voorkeur relevante ervaring in het notariaat of een andere juridische sector.
  • Master in het notariaat/master in de rechten/bachelor     rechtspraktijk/gelijkwaardig door ervaring.
  • Een open en vriendelijke persoonlijkheid met een gezonde dosis empathie en geduld, die in staat is om een moeilijke boodschap op een eenvoudige manier te brengen en onze cliënten helpt op een wijze waarop je zelf ook graag zou worden geholpen.
  • Zelfstandig kunnen werken maar ook deel uitmaken van het team en op zoek gaan naar samenwerkingen en kruisbestuivingen.
  • Pragmatische ingesteldheid en probleemoplossend denken..
  • Vlot overweg kunnen met kantoor softwareprogramma’s (Word, Excel, Outlook…) – kennis van SDP-software is een pluspunt.
  • Collegiaal, nauwkeurig, stressbestendig en loyaal.
  • Respect voor het beroepsgeheim en de deontologie. 

Wij bieden:

  • Contract van onbepaalde duur, voltijds of 4/5den bespreekbaar.
  • Telewerk is mogelijk (max 2 dagen per week).
  • Flexibiliteit in het bepalen van de werkuren.
  • Een goede work-life balance.
  • Een aangename en hedendaagse werkomgeving, waarbij je in een team terecht komt met fijne en behulpzame collega’s en een notaris die beschikbaar is om haar medewerkers bij te staan met raad en daad.
  • Duurzame samenwerking.
  • Competitief maandsalaris , aangevuld met diverse extralegale voordelen (maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioenplan, verzekering inkomensverlies, eindejaarspremie, vakantiegeld, CAO-premie, verplaatsingsonkosten, ecocheques)
  • Vlotte bereikbaarheid met de wagen, fiets (privé parking met fietsenstalling) of openbaar vervoer
  • Doorgroeimogelijkheden in functie van jouw capaciteiten en ambities.
  • Mogelijkheid tot het bijwonen van opleidingen, zowel binnen als buiten het notariaat.

Google Maps
Google Maps