Jurist familierecht

Jurist familierecht
Région: Vilvoorde
Expérience nécessaire: 2 ans
Secteur d'activité: Notariat
Réf: LexGO1601(FN2)80
Contrat: Durée indéterminée (Temps plein ou Temps partiel)

Description de la société

Wijn zijn een associatie met twee notarissen. We vormen een dynamisch, efficiënt en zeer goed uitgerust all-round kantoor in volle groei. Je komt terecht in een voornamelijk jong team, waar ook de nodige ervaring aanwezig is om je te begeleiden en waar de nodige voorzieningen zijn om thuiswerk te organiseren. We organiseren regelmatig teamactiviteiten (after-works, etentjes en verjaardag drinks) om de goede sfeer op kantoor te verzekeren. Eenmaal per jaar voorzien wij ook een echte teambuilding buiten het kantoor (binnen- en buitenland).

Het kantoor is gelegen in het centrum van Vilvoorde, op 100 meter van het station, waarbij een vlotte verbinding met Antwerpen, Brussel, Mechelen en Leuven mogelijk is. Er is ook een parking beschikbaar voor de medewerkers van het kantoor.


Je rol

Om onze cliëntenservice te kunnen blijven garanderen, zijn wij op zoek naar een ervaren jurist die gespecialiseerd is in familierecht. In deze rol:

  • stel je zelfstandig akten op en beheer je zowel nalatenschapsdossiers als courante dossiers (testamenten, schenkingen, huwelijkscontracten, echtscheidingen met onderlinge toestemming). Als verantwoordelijke voor het dossier zie je erop toe dat alle formaliteiten voor en na het verlijden van de akte correct worden vervuld. Je kan rekenen en op de hulp van verschillende administratieve assistenten voor administratieve taken.
  • zal je, zodra je volledig operationeel bent, de kans krijgen om je expertise uit te breiden met meer complexe dossiers in het familierecht (vereffening-verdeling, successieplanning).
  • Detecteer je tijdens de gesprekken met cliënten hun noden, waarvoor je concrete oplossingen bedenkt en uitwerkt.
  • volg je de wetgeving in je rechtsdomein op de voet.
  • Deel je je expertise en praktische ervaring in dossiers met je collega’s tijdens de maandelijkse team meeting.
  • ben je het referentiepunt voor juridische kwesties in jouw vakgebied en het eerste aanspreekpunt voor de junior dossierbeheerders. 
  • speel je een actieve rol in de verbetering van onze dienstverlening aan cliënten door samen met je collega’s uniforme aktemodellen op te stellen en te beheren.

Je profiel

  • Je hebt een masterdiploma rechten en/of notariaat.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring in het notariaat of een andere juridische sector.
  • Je bent vertrouwd met standaard IT-tools (Microsoft Office) en bent bereid nieuwe toepassingen aan te leren.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met Supermedewerker (Dataconsult).
  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en wenst steeds het beste resultaat voor te leggen. Hierbij beschik je over een groot organisatievermogen en je kan gestructureerd werken om de nodige deadlines te halen.
  • Je beschikt over een sterk sociaal profiel en kan zeer goed communiceren, zowel intern met collega’s als extern met het cliënteel. Je stelt jezelf als algemeen aanspreekpunt van het kantoor steeds professioneel op.
  • Je kan de juiste balans vinden tussen professioneel hulp bieden en empathie en begrip opbrengen voor de cliënten die een belangrijk moment in hun leven doormaken.
  • Je beheerst de kunst om complexe juridische taal te vertalen in eenvoudige termen die iedereen begrijpt.
  • Je draagt bij tot een uniforme structuur binnen het kantoor, waarbij je oog hebt voor mogelijke verbeteringen en optimalisaties.
  • Perfect Nederlandstalig - goede kennis van het Frans of de motivatie om dit te leren. Kennis van het Engels is een pluspunt.

Wij bieden 

  • voltijds of deeltijds bediendencontract
  • Zeer goede en evolutieve verloning in overeenstemming met je verantwoordelijkheid en ervaring 
  • talrijke voordelen eigen aan de sector en aan het kantoor: maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioenplan, verzekering inkomensverlies, eindejaarspremie, CAO-premie, verplaatsingsonkosten en ecocheques
  • een aangename werkomgeving, voorzien van alle tools om in de beste omstandigheden te kunnen werken, zowel op kantoor als thuis - je beschikt op kantoor over twee 24” schermen teneinde op een digitale en vlotte manier te kunnen werken
  • Een groot arsenaal aan juridische bronnen en modellen (eigen bibliotheek (fysiek) en juridische databank (digitaal)).
  • diverse opleidingsmogelijkheden en waar persoonlijke ontwikkeling wordt aangemoedigd
  • een flexibel en gezinsvriendelijk arbeidsregime rekening houdend met de goede werking van het kantoor
  • regelmatige groepsactiviteiten : team building, sportactiviteiten, lunches, …
  • Aandacht voor het sociale aspect van de werking van een kantoor, alsook je individuele wensen
  • Een goede bereikbaarheid. Het kantoor is gelegen in het centrum van Vilvoorde, op 100 meter van het station, waarbij een vlotte verbinding met Antwerpen, Brussel, Mechelen en Leuven mogelijk is. Er is ook een parking beschikbaar voor de medewerkers van het kantoor.
  • Je krijgt ook de kans je taalvaardigheid bij te schaven of te ontwikkelen, aangezien er zowel Nederlandstalige, Franstalige als Engelstalige dossiers aan bod komen.

 

Google Maps
Google Maps