Sociale verkiezingen 2020

Leikendreef 1
8000 Brugge
Belgium
Link naar de organisator


13 Jun
INSCHRIJVEN
De volgende sociale verkiezingen worden georganiseerd tussen 11 en 24 mei 2020.Deze periode en nog een aantal andere nieuwigheden, o.a wat uitzendkrachten betreft, werden op 28 maart 2019 door de Kamer goedgekeurd. 
 
Ook al lijkt mei 2020 nog veraf, toch is het belangrijk om nu al de nodige voorbereidingen te treffen en waar mogelijk nog aanpassingen te doen in uw HR of ondernemingsstructuur.
 
In dit seminarie zetten wij voor u graag de belangrijkste nieuwigheden op een rijtje en kan u uw kennis grondig opfrissen aan de hand van een aantal vragen zoals:
 
  • Moet u altijd sociale verkiezingen organiseren?
     
  • Waarom is het begrip technische bedrijfseenheid van belang?
     
  • Kan u een akkoord sluiten met betrekking tot de sociale verkiezingen en wat indien u geen sociale verkiezingen organiseert?
     
  • Wie moet u meerekenen en wie niet?
     
  • Wie is “leidinggevend personeel” en “kaderlid” en wat is de relevantie van dit onderscheid?
     
  • Wie kan zich kandidaat stellen?
     
  • Ontslagbescherming van afgevaardigden: wat houdt dat in?

PROGRAMMA

12:30 - 13:30   Registratie inclusief broodjesbuffet

13:30 - 17:00   Seminarie inclusief korte koffiepauze met versnapering

17:00 - 17:30   Mogelijkheid tot vraagstelling


SPREKERS

Eveline Ankaert is als senior advocaat werkzaam bij Lydian, verbonden aan de balie van Brussel. Zij is lid van de “Employment Pensions & Benefits” praktijk van Lydian en maakt deel uit van Lydian’s health team. 

Eveline heeft een algemene en uitgebreide kennis van zowel het individueel als het collectief arbeidsrecht. In het bijzonder houdt zij zich bezig met Healthcare, Health en HRM. Zij adviseert cliënten rond alle aspecten van gezondheidsrisico’s op het werk (zoals arbeidsongevallen, arbeidsongeschiktheid, psychosociale risico’s, pesterijen).

Zij is eveneens vrijwillig wetenschappelijk medewerker aan het Instituut voor Arbeidsrecht van de KU Leuven. 

Tot slot is Eveline auteur van SocialEye, co-auteur van het “Praktijkboek Sociale Zekerheid”, de nieuwsbrief van het Instituut voor Arbeidsrecht van de KU Leuven en de losbladige publicatie “Arbeidsongevallen (Aron)”. Zij is ook lid van het Belgische Genootschap van Arbeids- en Socialezekerheidsrecht (Begasoz).

LOOPBAAN
03/2012 - heden: Senior associate bij Lydian
09/2015 - heden: Vrijwillig wetenschappelijk medewerker Instituut voor Arbeidsrecht – KU Leuven
10/2005 – 02/2012: Assistente Instituut voor Sociaal Recht - KU Leuven

BELANGRIJKSTE PUBLICATIES
- E. ANKAERT en I. PLETS, “Een jaar lang maatregelen. Preventie van burn-out en re-integratie na langdurige arbeidsongeschiktheid”, HR.square 2019, nr. 187, 62-63.
- E. ANKAERT en I. PLETS, “Nieuwe regels rond re-integratie van arbeidsongeschikte werknemers”,Or. 2017, 20-31.
- E. ANKAERT en V. VERDEYEN, Schadeloosstelling bij arbeidsongevallen, Mechelen, Kluwer, 2017, 382 p.
- E. ANKAERT, “Arbeidsongeschiktheid” in J. PUT,V. VERDEYEN en Y. STEVENS (eds.), Praktijkboek Sociale Zekerheid, Mechelen, Kluwer, 2007-2019;
- E. ANKAERT, “Moederschap” in J. PUT, V. VERDEYEN en Y. STEVENS (eds.), Praktijkboek Sociale Zekerheid, Mechelen, Kluwer, 2011, 2007-2019;
- E. ANKAERT, “Sociaal procesrecht” in J. PUT, V. VERDEYEN en Y. STEVENS (eds.), Praktijkboek Sociale Zekerheid, Mechelen, Kluwer, 2007-2019;
- E. ANKAERT, Rechtshandhaving en medische beroepsuitoefening. Evaluatie van de sociaal- en tuchtrechtelijke handhaving betreffende de individuele gezondheidszorgverstrekking, Brugge, die Keure, 2013, 397p.;
- K. HERBOTS, E., ANKAERT, E., VAN GRUNDERBEEK en J. PUT, Professioneel omgaan met risico's. Juridisch onderzoek naar de aansprakelijkheid van private non-profit voorzieningen met de focus op jeugdhulp en kinderopvang, Brussel, Vlaams Welzijnsverbond vzw, Politeia, 2012, 130p.;
- E. ANKAERT en J. PUT, “Administratieve rechtshandhaving in het socialezekerheidsrecht” in G. VAN LIMBERGHEN, Social handhavingsrecht, Antwerpen, Maklu, 2010, 267-322.


Philip De Roo is lid van onze Employment, Pensions & Benefits praktijk.

Binnen het kantoor legt hij zich toe op alle aspecten van het individueel en het collectief arbeidsrecht. Hij heeft gespecialiseerde kennis in het grensgebied waar arbeidsrecht, socialezekerheidsrecht en fiscaal recht overlappen.

Hij adviseert cliënten o.a. over internationale tewerkstelling, verloningsmechanismen en bedrijfsherstructureringen.

Philip is lid van de balie van Brussel.

LOOPBAAN
2019 – heden: Senior Assiociate bij Lydian
2015 - 2018: Associate bij Lydian
2012 - 2014: Associate bij Eubelius

BELANGRIJKSTE PUBLICATIES
- K. AERTS EN P. DE ROO, “Coördinatie van socialezekerheidswetgeving binnen de EU. Of waarom Oostenriijkse skischolen moeten oppassen met Nederlandse skimonitoren”, Or. 2018, 138-149.
- J. DE VREESE EN P. DE ROO, “Bedrijfsleiders kunnen sinds 1 januari 2015 een hoger voorschot uit hun aanvullend pensioen aanwenden voor vastgoedfinanciering”, Nieuwsbrief Accountancy & Fiscaliteit 2015, nr. 13, 10 april 2015, 4-7.
- J. DE VREESE EN P. DE ROO, “Werkgevers moeten instaan voor de rendementsgarantie bij aanvullende pensioenplannen”, Nieuwsbrief Accountancy & Fiscaliteit 2015, nr. 7, 26 februari 2015, 1-2.


ACCREDITATIE

BIBF:  94343 Erkend voor 3,5u permanente vorming
IAB:  B0560/2017-12 Erkend voor 3,5 u permanente vorming
OVB:  2018-03943 Erkend voor 4 punten permanente vorming
IBJ:  Erkend voor 4 punten permanente vorming


PRAKTISCHE INFORMATIE

KOSTPRIJS EN DATA

€ 195,00 excl. btw
€ 235,95 incl. BTW

Wat krijgt u voor die prijs?

U ontvangt een syllabus met de slides en de bijhorende documentatie, opgesteld door de spreker.

Hoe betalen?

Bij inschrijving ontvangt u per mail een factuur. De factuur wordt tevens toegevoegd aan uw online account en is ten allen tijde raadpleegbaar. Door middel van de factuur kan u aanspraak maken op de KMO-portefeuille. Voor kleine ondernemingen bedraagt dit 40% en voor middelgrote ondernemingen 30%.


LOCATIE

Hotel Weinebrugge
Leikendreef 1
8000 Brugge


CONTACT

Heeft u een vraag, voorstel of hulp nodig? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Wij zijn u graag van dienst.

Utopix Comm.V.
Schoendalestraat 53
8793 Waregem
Tel. 056 96 03 61
info@utopix.be
 
Melanie Van Acker
0468 48 90 98
melanie@utopix.be

Zie ook : Utopix

Kalender

Opleiding & Events

27 Aug
logo - company

Intersentia Summer Class - procesrecht en vastgoed

Tijdens deze eerste Summer Class op dinsdag 27 augustus 2019 in Gent (3Square) worden 8 verschillende sessies (telkens 2...

More info
28 Aug
logo - company

Summerschool dag 3: Het Nieuwe wetboek voor vennootschappen en verenigingen: een overzicht,...

Wat zijn de krachtlijnen van het nieuwe Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen? Welke rechtsvormen worden afgeschaft...

More info
29 Aug
logo - company

Intersentia Summer Class - contractuele clausules

Tijdens deze tweede Summer Class op 29 augustus 2019 in Antwerpen (Salons van Edel) worden 8 clausules die in de...

More info
03 Sep
logo - company

Het nieuwe WVV: bestuur (statuut, verplichtingen en aansprakelijkheid)

Op 1 mei 2019 is het langverwachte nieuwe Wetboek van vennootschappen en verenigingen in werking getreden. Na een...

More info

LexGO Network