Hoofd van de afdeling individuele beslissingen inzake boekhoudrecht
19/11/2020

Région: Bruxelles
Fonction: Juristes
Environnement: Secteur Public, Autre
Matières: Droit fiscal, Droit des sociétés
Job Type: Temps Plein, Temps Partiel
Contract Type: Durée indéterminée

Ter versterking van het wetenschappelijk secretariaat gevestigd te Brussel wenst de CBN haar team te versterken door een jurist/economist aan te werven die aan het hoofd zal staan van de Afdeling Individuele Beslissingen inzake Boekhoudrecht.

Tout Montrer
Tout Fermer


De Commissie voor Boekhoudkundige Normen (CBN) adviseert de regering en het parlement op hun verzoek of uit eigen beweging en draagt door middel van adviezen bij tot de ontwikkeling van de boekhouddoctrine en de beginselen van een regelmatige boekhouding.

In de schoot van de CBN werd een College opgericht dat zich buigt over de Individuele Beslissingen inzake Boekhoudrecht (de zogenaamde IBB’s). Hierin wordt, overeenkomstig de van kracht zijnde bepalingen en de eerder gepubliceerde adviezen, een antwoord geformuleerd op hoe de wet in hoofde van de aanvrager wordt toegepast op een bijzondere situatie of verrichting die op jaarrekeningrechtelijk vlak nog geen uitwerking heeft gehad

Zowel de CBN als het College worden geleid door de voorzitter, de heer Jan Verhoeye.

Ter versterking van het wetenschappelijk secretariaat gevestigd te Brussel wenst de CBN haar team te versterken door een jurist/economist aan te werven die aan het hoofd zal staan van de Afdeling Individuele Beslissingen inzake Boekhoudrecht.

In deze functie zal je een gevarieerd takenpakket hebben en rapporteren aan de voorzitter en de secretaris-generaal. Het takenpakket zal onder andere bestaan uit:

  • De analyse, studie en behandeling van de ontvangen prefilings inzake Individuele Beslissingen inzake Boekhoudrecht. Je zal optreden als contactpersoon van de vraagstellers.
     
  • Het beantwoorden van vragen van ondernemingen, boekhouders, accountants, bedrijfsrevisoren, fiscalisten, financieel managers, juristen, verenigingen en stichtingen, enz. i.v.m. de interpretatie van het boekhoud- en jaarrekeningenrecht alsook de nodige toelichting geven bij de mogelijkheden tot aanvraag alsook de totstandkoming van de aanvraag van een IBB.
     
  • De redactie van de voorbereidende nota’s voor de leden van het College, van de Individuele Beslissingen inzake Boekhoudrecht, alsook van de anonieme versies die de CBN vervolgens op haar website publiceert.
     
  • Het voorbereiden en bijwonen van de vergaderingen van het College.
     
  • Alle voorbereidend studiewerk met oog op bovenstaande.

  • Je beschikt over een masterdiploma in de Rechten of Economische Wetenschappen, bij voorkeur aangevuld met een bijkomende fiscale vorming.
     
  • Je hebt minstens 4 jaar praktijkervaring in het fiscaal recht (vennootschapsbelasting, rulings, enz.) en vennootschapsrecht en/of boekhoudrecht. Kennis van IFRS is een troef.
     
  • Je hebt een perfecte kennis van het Nederlands of Frans en een goede kennis van de 2de landstaal.
     
  • Je bent analytisch en je bent in staat om heldere, gestructureerde en goed onderbouwde adviezen te formuleren.
     
  • Je communiceert zowel mondeling als schriftelijk op een duidelijke en overtuigende manier.
     
  • Je bent flexibel, grondig en sterk in plannen en organiseren.
     
  • Je bent vertrouwd met juridische databanken.
     
  • Je bent een leergierige doorzetter die initiatief neemt en autonoom en collegiaal kan werken in het algemeen belang.

  • Een functie met mooie verantwoordelijkheden, veel autonomie en ontplooiingskansen.
     
  • De kans om de regelgeving inzake het boekhouden en de jaarrekening op de voet te volgen en mee vorm te geven.
     
  • Een collegiale werksfeer in een klein dynamisch team.
     
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur (4/5de tewerkstelling is bespreekbaar)
     
  • Marktconform salaris, aangevuld met extralegale voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekeringen, maaltijdcheques, smartphone, laptop, terugbetaling verplaatsingskosten openbaar vervoer met treinabonnement eerste klasse indien gewenst).
     
  • Een met het openbaar vervoer vlot bereikbare werkplek of evt. gratis parking.

Intéressé(e) ?

Solliciteer dan rechtstreeks via de Apply Button of contacteer Paulien Stuer voor meer informatie. Dit kan via mail: paulien.stuer@youconnect.be of op het nummer: +32 474 84 53 14.

Wanneer je solliciteert, bewaren we jouw CV en alle persoonsgegevens die je opgeeft in onze databank in overeenstemming met onze privacy notice.

 


Voir les autres annonces de YouConnect

Voir aussi des annonces dans la même fonction: Juristes

Voir aussi des annonces dans les mêmes matières: Droit fiscal , Droit des sociétés

Voir aussi des annonces dans les mêmes fonctions et localisations: Juristes (Bruxelles)

Toutes les offres

Offres d'emploi à la une

Advocaat privaat bouwrecht...

Advocaat privaat bouwrecht - Genk

Read more
Junior Banking &...

Junior Banking & Finance Associate

Read more
Juridisch adviseur FPIM

Juridisch adviseur FPIM

Read more
Employment Law Associate

Employment Law Associate

Read more
Notarieel medewerk(st)er -...

Notarieel medewerk(st)er - dienst voor en na akte

Read more
Fiscaal advocaat HR tax en...

Fiscaal advocaat HR tax en sportfiscaliteit (0-3 jr)

Read more
Conseiller juridique SFPI

Conseiller juridique SFPI

Read more
Allround fiscaal adviseur

Allround fiscaal adviseur

Read more
Rédacteur Fiscal

Rédacteur Fiscal

Read more
Junior Social Legal Advisor...

Junior Social Legal Advisor - Waregem

Read more

LexGO Network