Expert Valorisatiedossiers (m/v/x)
27/09/2021

Région: Bruxelles
Fonction: Juristes
Environnement: Secteur Public
Matières: Droit administratif et marchés publics, Droit de l'immobilier, Droit de l'environnement et de l'urbanisme
Job Type: Temps Plein
Contract Type: Durée indéterminée
Votre référence: Job ID 2161529-LexGO

Als expert valorisatiedossiers kom je terecht bij het Team Vastgoed. Dit team is verantwoordelijk voor het beheren van de huurcontracten en de relatie met de eigenaars van gebouwen waarin Vlaamse ambtenaren zijn gehuisvest. Ze leveren praktische, technische en juridische ondersteuning bij de inhuring, stopzetting huur, aankoop, verkoop of verhuur van een (deel van een) gebouw.

Tout Montrer
Tout Fermer


Als expert valorisatiedossiers kom je terecht bij het Team Vastgoed. Dit team is verantwoordelijk voor het beheren van de huurcontracten en de relatie met de eigenaars van gebouwen waarin Vlaamse ambtenaren zijn gehuisvest. Ze leveren praktische, technische en juridische ondersteuning bij de inhuring, stopzetting huur, aankoop, verkoop of verhuur van een (deel van een) gebouw. Alle onroerende goederen in eigendom van de Vlaamse Gemeenschap of het Vlaamse Gewest, die niet meer op een nuttige wijze kunnen worden aangewend voor het functioneel doel waarvoor ze werden bestemd en waaraan er geen nieuwe bestemming kan worden gegeven, worden gecentraliseerd bij het Team Vastgoed met het oog op de optimale valorisatie ervan. Het Team Vastgoed adviseert, staat in voor de afhandeling van deze valorisatiedossiers en waakt erover dat de toepasselijke procedures worden nageleefd en een marktconforme prijs wordt betaald.

Ben je klantgericht en neem je graag verantwoordelijkheid op? Werk je graag zelfstandig en nauwgezet? Dan is deze vacature iets voor jou!

Jouw takenpakket bestaat onder meer uit:

  • Analyseren en verwerken van binnenkomende aanvragen i.v.m. (onroerend) patrimonium, teneinde omtrent deze verzoeken/dossiers een juridische onderbouw (voorstel van) beslissing te kunnen formuleren.
     
  • Interne klanten bijstaan via ontwikkeling en uitbouwen van specifieke dienstverlening inzake (de valorisatie van) onroerende goederen die verband houdt met één of meer functionele domeinen teneinde ertoe bij te dragen dat de organisatie en haar medewerkers zo optimaal en efficiënt mogelijk kunnen functioneren en de organisatiedoelstellingen kunnen bereikt worden
     
  • Het adviseren van het cliënteel en uitwerken van juridische correcte oplossingen rekening houdend met de verwachtingen van de cliënten.
     
  • Het opzoeken van documenten voor verkopen van Het Facilitair Bedrijf en zijn klanten.
     
  • Digitaliseren van de eigen werking door o.a. de dossiers te digitaliseren, de procedures aan te passen, in de communicatie tussen de dienst en de klanten, het vertalen van oude bestanden naar een moderne software omgeving die breder toegankelijk is, enz.
     
  • Het aanpassen van de bestaande procedures i.v.m. vervreemding van vastgoed aan de veranderingen binnen de eigen organisatie en binnen andere entiteiten.

Je kunt deelnemen aan de selectieprocedure als je op de uiterste inschrijvingsdatum voldoet aan onderstaande voorwaarden:

1) Je hebt een Belgische master in de rechten.

2) Je hebt een bijkomende master in notariaat OF je hebt minimaal 1 jaar functierelevante ervaring met betrekking tot het werken met vastgoeddossiers.

  • Je krijgt een contract van onbepaalde duur in de graad van adjunct van de directeur met bijhorende salarisschaal A111. Op https://www.vlaanderen.be/werken-voor-vlaanderen/salarissimulator kan je je nettosalaris berekenen, aangepast aan je individuele situatie.
     
  • We bieden je, naast een maatschappelijk relevante job en een aantrekkelijk salaris, ook maaltijdcheques. Je woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en/of fiets en je hospitalisatieverzekering worden vergoed door je werkgever.
     
  • Je werkdruk kan hoog zijn, maar er worden ernstige inspanningen geleverd om het werk zo optimaal mogelijk te combineren met je privésituatie. Je bent ook vrij tussen Kerstdag en Nieuwjaar.
     
  • Tijdens de schoolvakanties kun je voor kinderen tussen 3 en 14 jaar gebruikmaken van opvang in de hoofdkantoren (Brussel, Antwerpen, Hasselt, Leuven, Gent en Brugge).

Intéressé(e) ?

Solliciteer online voor 22 oktober 2021.

Vacature Jurist bij de Vlaamse Overheid - ???????? ????????????????????????????????????vind alle vacatures voor bedrijfsjuristen in incasso op www.lexgo.be, dé jobsite voor bedrijfsjuristen
 

Voir les autres annonces de Vlaamse Overheid

Voir aussi des annonces dans la même fonction: Juristes

Voir aussi des annonces dans les mêmes matières: Droit administratif et marchés publics , Droit de l'immobilier , Droit de l'environnement et de l'urbanisme

Voir aussi des annonces dans les mêmes fonctions et localisations: Juristes (Bruxelles)

Toutes les offres

Offres d'emploi à la une

Legal counsel vastgoed

Legal counsel vastgoed

Read more
Legal Counsel Hasselt

Legal Counsel Hasselt

Read more
Junior Associate  - IP/ICT...

Junior Associate - IP/ICT Law (2 to 4 years’ experience)

Read more
Associate European and...

Associate European and German competition law

Read more
Senior Labour Lawyer -...

Senior Labour Lawyer - Dutch speaking

Read more
Advocaat Corporate

Advocaat Corporate

Read more
Schadebeheer Rechtsbijstand

Schadebeheer Rechtsbijstand

Read more
Legal Advisor (Brussel)

Legal Advisor (Brussel)

Read more
Collaborateur juridique (M/F)

Collaborateur juridique (M/F)

Read more
Legal Counsel - Brussel

Legal Counsel - Brussel

Read more

LexGO Network