Jurist aankoopdienst
21/04/2017

Région: Bruxelles
Fonction: Juristes
Environnement: Entreprise
Matières: Droit public , Droit commercial et contrats
Job Type: Temps Plein
Contract Type: Contrat à durée indéterminée
Votre référence: VL/LAW/1791/17

Master in de Rechten met minimum 7 jaar relevante werkervaring. Ervaring met aankoop- en onderhandelingstechnieken én kennis van de regelgeving rond overheidsopdrachten zijn een grote troef. Uitstekende kennis van het Nederlands, het Frans en het Engels vereist.

Tout Montrer
Tout Fermer


Onze cliënt, Belgocontrol, is een autonoom overheidsbedrijf dat werd opgericht in 1998 met als missie de veiligheid van de luchtvaartnavigatie in het burgerlijke luchtruim waarvoor België verantwoordelijk is, te waarborgen. Het staat in voor de vlotte doorstroming, de capaciteit en de stiptheid van het luchtverkeer in overvlucht en bij nadering en beheert de bewegingen op de vijf openbare Belgische luchthavens en op het vliegniveau voor het Groothertogdom Luxemburg.

Daarnaast staat Belgocontrol ook in voor de real time luchtvaart- en meteorologische informatie die noodzakelijk is voor veilig vluchtverkeer en voor alle systemen op het vlak van communicatie, navigatie en radarbewaking. De klanten van Belgocontrol zijn voornamelijk luchtvaartmaatschappijen, de Belgische luchthavens en overheden, en een aantal andere actoren.

Belgocontrol is momenteel op zoek naar een Jurist voor de aankoopdienst met minimum 7 jaar relevante werkervaring.

U behandelt aankoopdossiers (aankoop van diensten, leveringen en/of werken) rekening houdend met de interne aankoopprocessen, - procedures en vigerende regelgeving:

  • Analyseren van de samenstellende elementen van de aankoopdossiers (bestelaanvragen) en op basis daarvan bepalen welke eventuele bijkomende acties dienen te worden ondernomen;

  • Verifiëren van de juistheid en adequaatheid van de gegevens en waar nodig meer diepgaand onderzoek voeren;

  • Opstellen en uitwerken van opdrachtdocumenten [administratief gedeelte en technisch gedeelte (beperkt)];

  • Controleren van aanvragen tot deelneming aan procedures, offertes en evaluatieverslagen;

  • Opmaken van diverse administratieve documenten, bv. bestelorders, gemotiveerde beslissingen, … voor kleine en/of grote aankopen;

  • Verwerken en inbrengen van gegevens in het ERP-systeem en het beheren van databanken;

  • Opvolgen van facturatie, bankgaranties, gestelde waarborgen, …;

  • Opvolgen van de uitvoering van geplaatste opdrachten, in overleg met de interne klanten.

U bouwt en onderhoudt goede relaties met interne klanten en leveranciers:

  • Ondersteunen van interne klanten;

  • Beantwoorden van vragen en periodiek communiceren van informatie betreffende aankoopdossiers en contracten;

  • Desgevallend deelnemen aan onderhandelingen en contractafsluitingen.

 U ondersteunt de verantwoordelijken van de afdeling “purchasing, insurances & logistics”:

  • Voorbereiden van beslissingen die binnen het domein van de verantwoordelijken van de afdeling worden genomen, bv budget, behoefteanalyse;

  • Opvolgen van en rapporteren over de evolutie van de behoeftes, aankoopdossiers, budgetten, behaalde resultaten en/of doelstellingen;

  • Beheren van de contracten database;

  • Ondersteunen van teamleden bij het opstellen van opdrachtdocumenten, …

  • U behaalde een Master in de Rechten en heeft minimum 7 jaar relevante werkervaring;

  • Ervaring met aankoop- en onderhandelingstechnieken en kennis van de regelgeving overheidsopdrachten zijn een grote troef;

  • U hebt een goede kennis van het Nederlands, het Frans en het Engels;

  • U kunt vlot overweg met MS office;

  • Het domein overheidsopdrachten boeit u;

  • Kennis van een ERP pakket is een pluspunt;

  • Administratieve taken schrikken u niet af;

  • U hebt voldoende analytisch vermogen om de gevoeligheden van dossiers te kunnen inschatten en begrijpen;

  • U bent dynamisch, besluitvaardig;

  • U werk planmatig en nauwkeurig, zowel autonoom als in teamverband;

  • U bent klant- en resultaatgericht, discreet, oplossingsgericht, stressbestendig;

  • U schrijft vlot duidelijke en foutloze teksten.

Belgocontrol biedt een uitdagende en stimulerende werkomgeving met de nodige initiatieven ter bevordering van de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers.

U werkt voltijds waarbij u kunt rekenen op een contract van onbepaalde duur en een marktconform salarispakket aangevuld met extralegale voordelen (shuttledienst werklocatie, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, verzekering gewaarborgd inkomen, voordelig bedrijfsrestaurant, …).

U grijpt de kans om een uiterst gevarieerd takenpakket uit te voeren in een uniek kader en verantwoordelijkheid op te nemen.

Intéressé(e) ?

Contactez Laetitia Christiaens par email ou appellez en toute confidentialité.
Merci de mentionner le numéro de référence  (VL/LAW/1791/17).

E-mail: career@vialegis.be
Phone: +32 (0)2 290 23 54
GSM: +32 (0)478 33 97 18
Ref: VL/LAW/1791/17
URL: http://www.vialegis.be

Contact info

Voir les autres annonces de Vialegis

Voir aussi des annonces dans la même fonction: Juristes

Voir aussi des annonces dans les mêmes matières: Droit public , Droit commercial et contrats

Voir aussi des annonces dans les mêmes fonctions et localisations: Juristes (Bruxelles)

Toutes les offres

Offres d'emploi à la une

Corporate Legal Counsei

Corporate Legal Counsei

Read more
Senior Jurist(e)

Senior Jurist(e)

Read more
Lawyer - IPT

Lawyer - IPT

Read more
Paralegal (h/f)

Paralegal (h/f)

Read more
Legal counsel public...

Legal counsel public procurement

Read more
Jurist Compensation &...

Jurist Compensation & Benefits (m/v)

Read more
Mid level medewerkers (m/v)...

Mid level medewerkers (m/v) in data protection en IP/IT/Media

Read more
Public procurement case...

Public procurement case handler

Read more

LexGO Network